Elke training voor de marathon van Eindhoven, Amsterdam of Rotterdam een schot in de roos, 3 maanden lang, met het Boost4Run Programma

Elke training voor de marathon van Eindhoven, Amsterdam of Rotterdam een schot in de roos, 3 maanden lang, met het Boost4Run Programma

Inzicht in belasting, belastbaarheid en fitheid
Direct toepasbaar trainingsadvies, dynamisch schema, altijd op maat
Verantwoord hardlopen op hartslag, in de juiste hartslagzones
Betere conditie, herstel, motivatie en prestatie

Heb je vanwege corona een steun in de rug of een stok achter de deur nodig? Of wil je in oktober dit jaar een goede marathon lopen in Eindhoven, Rotterdam of Amsterdam, ook al zijn reguliere groepstrainingen of (oefen)wedstrijden nog steeds niet mogelijk? Wil je jouw wedstrijdvoorbereiding optimaliseren? Met het Boost4Run Digital Running Programma onder leiding van top trainer/coach Gert-Jan Wassink train je als een topatleet, met een lager blessurerisico, waarbij je prestaties en loopplezier worden verhoogd.

Wat kun je verwachten

Doelgericht trainen

  • Je traint onder begeleiding van topatleet en coach Gert-Jan Wassink. De trainingen zullen deels in groepsverband worden gedaan en deels zelfstandig.
  • Je krijgt een persoonlijk trainingsschema en individuele feedback, afgestemd op je trainingsresultaten, de metingen en de observaties door Gert-Jan Wassink.
  • Ben of raak je geblesseerd? Je ontvangt de juiste begeleiding om een snel herstel te bevorderen.
  • Je ontvangt een persoonlijk raceschema voor de wedstrijddag. Hierbij wordt een prognose gegeven van de verwachte eindtijd, op basis van de data-analyse van de 3 meetmomenten (nulmeting, tussentijdse meting, eindmeting). 

Metingen

  • Er zullen diverse metingen worden verricht, zowel binnen in een running lab, als buiten op een atletiekbaan of elders. Hierbij gaan we meten:
      Omslagpunt en hartslagzones
      Fitheid/vorm
      Biomechanica
      Loopschoenanalyse
  • Om je vorm en progressie te bekijken, worden er drie meetmomenten gepland:
      Nulmeting in een running lab. Zonebepaling en analyse van je trainingssituatie (omgeving Apeldoorn, Amsterdam, Utrecht of Eindhoven).
      Tussentijdse meting inclusief techniektraining d.m.v. loopscholing.
      Eindmeting inclusief techniektraining d.m.v. loopscholing.
  • De metingen worden uitgevoerd met behulp van de expertise van technology specialist Polar en loopschoenenfabrikant Saucony.

Vitaliteitscheck

Je ondergaat tevens een Vitaliteitscheck onder leiding van Fitsurance. Op basis van deze check kan snel een praktisch advies worden gegeven om je gezondheid en fitheid te verbeteren. De metingen in deze check richten zich op de volgende parameters:

  • Lengte, gewicht, omtrek buik en heupen en knijpkracht.
  • Bloeddruk, bloedsuiker (nuchter meten).
  • Zuurstofsaturatie in het bloed.
  • Cholesterol (HDL, LDL, triglyceriden).
  • Fysieke activiteit (interview).
  • Mentale score (korte vragenlijst).

Praktische informatie

  • Het Boost4Run Digital Running Programma richt zich op de voorbereiding van de marathon van Eindhoven op 11 oktober, Amsterdam op 18 oktober of Rotterdam op 25 oktober.
  • Je kunt deelnemen aan dit programma als je in 2019 een halve marathon onder de 2.15 uur hebt gelopen, als je verwacht de marathon onder de 4.30 uur te lopen en als je minimaal 3 keer per week kunt trainen. Ook is het nodig dat je op hartslag traint en een hartslagmeter hebt, of bereid bent er een aan te schaffen.
  • Start trainingstraject incl. testweek en nulmeting:
      Eindhoven > week 13 juli
      Amsterdam > week 20 juli
      Rotterdam > week 27 juli
  • Start trainingsschema:
      Eindhoven >  maandag 20 juli
      Amsterdam > maandag 27 juli
      Rotterdam>  maandag 3 aug
  • Tussentijdse meting:
      Eindhoven > week 24 aug
      Amsterdam > week 31 aug
      Rotterdam > week 7 sept   
  • Eindmeting:
      Eindhoven > week 28 sept
      Amsterdam > week 5 okt
      Rotterdam > week 12 okt
  • De metingen worden binnen en buiten uitgevoerd. De tijd en locatie voor deze metingen worden later bekendgemaakt. 
  • De kosten van het totale Boost4Run Digital Running pakket bedragen €375 inclusief BTW.

Mocht de marathon vanwege corona niet doorgaan, dan zal vanuit Boost4Run een alternatief parcours via Strava worden aangeboden, zo veel mogelijk in samenwerking met de organisatoren van de marathon en de betrokkenen in het Boost4Run programma.

Inbegrepen in het Boost4Run Digital Running Programma

  • Gezamenlijke kick-off en afsluiting met slotrapportage
  • Digitale coaching, via Training Peaks
  • Online support in de Whatsapp-community
  • Nulmeting, inclusief bepaling anaerobe drempel, via lactaatmetingen
  • Tussentijdse meting op de atletiekbaan (3x12min test c.q. dubbele Zoladztest)
  • Eindmeting op de atletiekbaan (eveneens 3x12min test)
  • Persoonlijke begeleiding en advies, via wekelijkse rapportage
  • Dynamisch schema, feedback en trainingsanalyse op maat

Ben jij klaar voor de volgende stap? Meld je dan nu aan via onderstaande button. Let op, per marathontraject zijn er slechts 15 plekken beschikbaar!

Boost4RunOkt2020-01
Training Peaks

Heb je vragen?

Neem contact voor een vrijblijvend intakegesprek via boost4run@fitsurance.nl

Gert-Jan Wassink

Gert-Jan Wassink, topatleet en topcoach, begeleidt al enige jaren, met zijn bedrijf Running Movements, hardlopers van verschillende niveaus. Van beginnende hardlopers tot aan recreatief prestatie gerichte lopers alsmede topatleten. De kracht van Gert-Jan’s begeleiding ligt in het goed analyseren van de data van deze lopers. Vanuit data analyse wordt een persoonlijk plan opgesteld dat volledig individueel is afgestemd op de hardloper. Dit zorgt voor een zeer specifieke trainingssituatie waarbij de hardloper getraind en gecoacht wordt naar zijn of haar persoonlijk doel.

Na Boost4Run weet je hoe jij je eigen trainingssituatie kunt verbeteren zodat elke training een schot in de roos wordt!

download-1

Ervaringen van eerdere deelnemers

  • “Het Boost4Run project was voor mij een bijzondere ervaring waar ik enorm veel heb geleerd en ben gegroeid als hardloper.”

    Thijs Kamp (1)
    Thijs Kamp
  • “Ik had nooit durven dromen, dat ik dit zou kunnen.”

    Anouk Witteveen (1)
    Anouk Witteveen
  • “Het Boost4Run project heeft me geleerd blessurevrij te trainen richting een marathon, mijn duurvermogen is tijdens het project enorm ontwikkeld!”

    Gerben Kollaard (1)
    Gerben Kollaard
    45 jaar

Data en privacy
Het Boost4Run programma is gebaseerd op wetenschap, data science en ervaringen uit de top- en breedtesport . Wij behandelen jouw data volgens de geldende wet- en regelgeving. Meer info over ons privacybeleid vind je op de sites van Fitsurance en Running Movements. Ook zullen we vooraf alles uitleggen en zijn we gedurende het hele traject beschikbaar voor vragen.

Corona beleid
Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen volgen wij de adviezen van het RIVM. De groepen zijn kleiner dan 30 personen, we houden 1,5m afstand en we zorgen voor mondkapjes en desinfecterende handgel. Het team dat de testen afneemt neemt extra voorzorgsmaatregelen. Heb je symptomen of vermoed je een mogelijke besmetting, neem dan contact met ons op voor een individuele afspraak.

Dit programma is een initiatief van

Dit programma wordt mogelijk gemaakt door